АВТОМОБИЛЬГЕ ҚАНДАЙ МОТОР МАЙЫН ҚҰЮ КЕРЕК

0
22:29
АВТОМОБИЛЬГЕ ҚАНДАЙ МОТОР МАЙЫН ҚҰЮ КЕРЕК

Май ауыстыру – Әрбір автомобильші орындайтын ең көп тараған операциялардың бірі. Бұл тапсырманы ТҚС шеберлеріне тапсыруға немесе онымен өз бетімен айналысуға болады. Ең алдымен, қозғалтқышқа қандай мотор майын құю керектігін анықтау керек.

Май қандай критерийлер бойынша таңдалады

Негізгі проблемаларының бірі – мотор майларының жіктелуін түсіну. Жүздеген модификацияларды шығаратын көптеген өндірушілер бар. Бірақ нақты автомобиль үшін қандай марка дұрыс болады?

Таңдаудың көптеген критерийлері бар – тозуға қарсы әсері, коррозияға қарсы, жуу қабілеттігі, тотығу кедергісі. Әрбір сауда маркасында өзінің ерекшелігі бар. Қайсы дұрыс келетіндігін таңдау үшін өнім қаптамасында көрсетілген «шифрлерді» қарастырайық.

Әріптік-сандық спецификация келесіні көрсетеді:

* неден жасалған (, немесе жартылай синтетикалық);

(мысалы, 5W-40);

* API бойынша жіктеу (S және C санаты);

* энергияны үнемдеу класы бойынша (А, B, E).

* Барлық осы жіктеулер өзара байланысты және дұрыс таңдау үшін барлық сипаттамаларды ескеру керек.

Минералды немесе синтетикалық май?

Минералды майды айдау, сүзу және тазарту арқылы мұнай өнімдерінен дайындайды, содан кейін арнайы қоспалармен модификациялау жүзеге асады. Осы қоспа өз қасиеттерін жылдам жоғалтады, сондықтан жиі талап етіледі. Минералды май өте тұтқыр, қалың қабат түзеді, сондықтан оны ескі автомобильдердің дұрыс. Сонымен қатар, ол тозған тығыздама арқылы аз ағады.

Синтетикалық май газдардан синтездеу арқылы дайындалады. Бұл дайындау барысында оған қажетті қасиеттерді беруге мүмкіндік береді. Ол өте аққыш, бұл бөлшектер арасында үйкелісті төмендетуге, отын шығынын азайтуға және қозғалтқыш қуатын көтеруге көмектеседі. Синтетикалық май минералды майдан қымбат. Оларды жаңа және ауыр жүктемемен қуатты болады.

Жартылай синтетика бағасы мен қасиеттері бойынша осы екі нұсқа арасында компромисс болып табылады. Ол оларды әртүрлі арақатынастарда араластыру арқылы алынады. Мұндай май орташа климаттық жағдайларда орташа пайдалану кезінде ұсынылады.

Өте жоғары класты майды қолдану әрдайым орынды болмайды, себебі ол қозғалтқыш конструкциясымен үйлесімді болуы мүмкін.

Басқа әріптік-сандық белгілер нені білдіреді

Қозғалтқышқа қандай мотор майын құюды анықтай отырып, әріптік-сандық кодты қарастыру керек. Ол келесіні білдіруі мүмкін:

Тұтқырлық деңгейі

* Бұл негізгі сипаттамаларының бірі. Қысқы, жазғы және барлық маусымдық майды ажыратады.

Қысқы май SAE бойынша алдында саны бар (0W бастап 25W дейін) W әрпімен (Winter – қыс) таңбаланады. Саннан 35 шегеріп, минималды іске қосу температурасын аламыз (10W үшін ол -25°С құрайды);

* Жазғы май (20 бастап 60 дейін) санымен белгіленеді. Бұл 100°С кезіндегі динамикалық тұтқырлық (қозғалтқыштың жұмыс температурасы);

* Барлық маусымдық – белгілер комбинациясы (мысалы, 10W40).

API бойынша жіктеу

Бензин қозғалтқыштары үшін S (Service) санатты майларды, дизельдік қозғалтқыштар үшін –C (Commercial) санатты майларды таңдайды. Екінші әріп – май класы (алфавиттің басынан әрі қарай болған сайын класы жоғары болады). SG 1989 жылғы, SH – 1993 жылғы, SM – 2004 жылғы шығарылған машиналар үшін жарамды. Сәйкесінше, ұқсас градация дизельдік қозғалтқыштар үшін жасалған. Жоғары класты майды қолдануға болады, ал төмен класты майды қолдану ұсынылмайды. Құрамдастырылған таңбалау (SJ/CH) майдың кез келген қозғалтқыштар үшін жарамды екендігін білдіреді.

Энергия сыйымдылығы бойынша жіктеу

* А – бензин машиналар үшін;

* В – жеңіл дизельді машиналар үшін;

* E – жүк дизельді моделді машиналар үшін.

Қалай таңдау жасау керек?

майлардың түрін анықтау (минералды, синтетика немесе жартылай синтетика);

климатқа түзетуге байланысты қажетті тұтқырлықты таңдау;

қозғалтқыштың түрі, оның жасалу жылы бойынша (шығарылу жылымен шатастыруға болмайды) және машиналарды пайдалану режимі бойынша анықтау.

Ең жақсы бағдар – өндіруші ұсынғанды тыңдау. Мысалы, ескі қозғалтқыштарда синтетикалық майлармен үйлеспейтін төсемдер тұруы мүмкін. Ал жаңа қуатты мотор арзан минералды майда нашар жұмыс істейді. Егер сіз майды ауыстыру туралы шешім қабылдасаңыз, құю алдында қозғалтқышты жуу керек.

Дереккөз: totalms.kz

Пікір жазылмапты. Алғашқы болып жазыңыз!